Tõnis Liinat: mannetus seisus velodroomist moodsaks spordikeskuseks?

Pirita velotreki korda tegemine on olnud aastaid päevakorral, aga ikka kuhugi kadunud, sest seda pole peetud oluliseks. Samal ajal on Pirita tähtsus sportimise kohana tohutult kasvanud, kirjutab Pirita linnaosa vanem Tõnis Liinat

Pirital on olnud velodroom 48 aastat, tegemist on Pirita ja Eesti spordi ühe sümboliga. Kahjuks on see praegu väga mannetus seisus, kuid lootused on suured. Tallinna linna ettepanekul peaks riigi eelarvestrateegiasse 2022–2025 kanduma neli spordiobjekti. Üks neist on Pirita velodroom.

Selle ehitamine nõuab 12 miljonit eurot. Riigilt soovib Tallinna linn saada sellest pool ehk kuus miljonit.

Milleks ja kas meile sellist suurt objekti vaja on? Jah on. Ettepanekuid on tulnud nii üksikisikutelt kui ka spordiliitudelt.

Praegu kasutavad Eesti noored ratturid laagripaigana Leedus asuvat Paneveẑyse sisetrekki, mille kaugus on Tallinnast 500 kilomeetrit.

Eesti Jalgratturite Liidu ajalugu ulatub 1926. aastasse. Riigil ja Tallinnal oleks auasi juba selle nimel, et ulatuslikke alasid koondav Liit saab peagi 100, korda teha Pirita velotrekk. Kui palju kuulsaid sportlasi see sada aastat on Eestile toonud – paljudel on veel silme ees Erika Salumäe olümpiavõit.

Pirita Spordikeskus on juba praegu multifunktsionaalne keskus. See on hea ligipääsuga treeningpaik ja seepärast eelistavadki seda paljud harrastussportlased üle Tallinna. Siin on suusakool, kaks Eesti suuremat rattakooli, liuväljad, tenniseväljakud jne. Keskus on aasta ringi aktiivses kasutuses.

Kellele me siis veel velotreki ehitaksime? Linnastuvas eluviisis arenevad jalgrattal liikumine ja jalgrattasport üha kiiremini. Rattasõidu alusoskus on trekisõit. Sisevelotrekk annaks võimalusi paljude jalgrattaalade arenemiseks, sealhulgas maantee- ja maastikusõit, BMX. Mitmed maailmanimed maantee- ja ka maastikusõidus on trekisõidu taustaga.

Uut keskust saaks kasutada ilu- ja sportvõimlemiseks, tenniseks või võitluskunsti aladeks, aga ka spordivälisteks üritusteks. Ei ole neid katusega suuri siseruume Tallinnas ülearu.

Multifunktsionaalse keskuse ehitamiseks on olemas kehtiv detailplaneering. Olemas on kõik kommunikatsioonid ja taristu.

Pirita velotrekist võiks saada regionaalne tõmbekeskus. Praegu kasutavad Eesti noored ratturid laagripaigana Leedus asuvat Paneveẑyse sisetrekki, mille kaugus on Tallinnast 500 kilomeetrit.

Velotrekk võiks taas olla Pirita sümbol.

Allikas: https://arvamus.postimees.ee/7208056/tonis-liinat-mannetus-seisus-velodroomist-moodsaks-spordikeskuseks?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_campaign=share-buttons&utm_content=7208056&fbclid=IwAR1oVFW0rB5FLkU8N9RUaIGKRWX27xwdw9iPtuUPKckVKVCxO3oRHwpJujg

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.

X