Saateautodel tuleb uuest hooajast temposõiduvõistlustel ratturitega suuremat vahet hoida

Rahvusvaheline Jalgratturite Liit (UCI) tegi reeglistikus mitmeid muudatusi, mis on seotud maanteevõistlustega ja jalgrattaspordi organisatsiooniga üldiselt. Peamised 1. jaanuaril 2023 jõustunud muudatused puudutavad temposõiduvõistluseid.

Temposõiduvõistlustel peab uue reegli järgi olema sõitja ja teda saatva masina vahel vähemalt 25-meetrine vahemaa varasema 10 meetri asemel. Selline muudatus aitab tagada ausamad võistlustulemused ja kasvatab sõitjate ohutust.

Hollandis asuva Eindhoveni Tehnikaülikoolis läbi viidud uuringu tulemustel võib sõitjale väga lähedal sõitev saateauto muuta õhuvoolu jalgratturi ümber, tuues kaasa potentsiaalse eelise. Näiteks kui saatemasin sõidab 10-meetrise vahega ratturi taga, võidab sportlane 46,8 km/h kiiruse juures sõites 0,05 sekundit kilomeetri kohta ehk 20-kilomeetrise distantsi peale on ajavõit juba üks sekund. Pikendades vahemaad jalgratturi ja saatemasina vahel 15 meetri peale, muutub eelis olematuks.

Peale asjaosalistega konsulteerimist otsustati minimaalset vahemaad sõitja ja saatva masina vahel suurendada 25 meetrini. Selle eesmärgiks on veel suurendada jalgratturi ohutust, sest sõidukijuhil on nüüd pikem reageerimisaeg, kui peaks juhtuma midagi ootamatut. UCI lisab, et on teadlik, et võistlusega seotud masinad (kohtunikud, telemootorrattad, fotograafid jt) võivad ülesannete täitmisel reeglitega vastuollu minna, kuid nad peaksid siiski jälgima, et sõidukid jääksid eemale otsesest tuulesõidukoridorist, et võimalik aerodünaamiline kasu oleks minimaalne.

Olulised muudatused võeti vastu ka temposõiduasendi suhtes, kus arvestatakse varasemast rohkem jalgratturi pikkusega. Seda eelkõige seepärast, et sõitjatel oleks asendis olles rohkem stabiilsust ja kontrolli ratta üle. Kõikide reeglitega on võimalik lähemalt tutvuda siit: https://www.uci.org/regulations/3MyLDDrwJCJJ0BGGOFzOat

Impression
X