Räim tegi karjääris sammu tagasi, et taas võidulainele ronida

Eelmisel aastal esimest korda suurtuuril osalenud Mihkel Räim (27) püsis pikalt lepinguta, sest senine koduklubi Israel Start-Up Nations otsustas eestlasega koostöö lõpetada ja praegustes oludes kosilasi niisama naljalt ei tekkinud. Veebruaris saabus siiski rõõmusõnum: Räim sõlmis lepingu Poola klubi Mazowsze Serce Polskiga ning peab seda ise üllatavalt heaks võimaluseks.

«Reaalselt pakkumisi kuskilt ei tulnud ja olles jälginud olukorda, päris igasse võistkonda poleks läinud ka. Järsku tekkis Poola variant ja nende pakkumine sobis mulle väga hästi,» selgitas Räim olukorda.

Kuigi meie mehe olukord oli pikalt väga kesine ja närvilisust jagus küllaga, otseselt karjäärilõpumõtteid ta veel ei mõlgutanud. «Mõnus see ootamine polnud. Esimene kuu pärast hooaega oli normaalne, sest taastusin alles väsimusest. Detsembrist kuni praeguseni polnud enam nii meeldiv, kuna teadsin, et peaksin justkui uueks hooajaks valmistuma, kuid Eestis pole see väga võimalik. Tund või kaks saaks ehk rattaga sõita, kuid tippseltskonnas hakkama saamiseks vajan viietunnilisi treeninguid. Tegelikult suuskadel paar korda isegi sain mahud täis,» vaatas Räim möödunule tagasi.

Mullu Hispaania velotuuril ühel etapil kaheksanda koha pälvinud eestlane tunnistab, et uue meeskonna valikul luges palju pakutav varustus. Ka kontinentaalsarjas leiab võistkondi, kes sõidavad üpris kehvade rataste ja rehvidega, millega polegi suurtel võidusõitudel lihtsalt võimalik hästi esineda.

«Varustus on kujunenud tõesti väga oluliseks faktoriks. Rattamaailm jookseb juba vormel 1 järel, kus aetakse igat sekundit innukalt taga. Sestap ei tahaks konkurentidele kehva varustuse tõttu midagi ära anda, kuid selle nimel tuleb töötasus enamasti järele anda. Aasias on muidugi rahakad klubid, kes sõidavadki parajate juustudega, mille testitulemused näitavad aeglasemaid aegu. Mina sellist teed ei soovinud käia,» selgitas ta.

Mazowsze Serce Polski võistkonnas sõidavad ainult kohalikud ratturid ning Räimest sai nõnda ainus välismaalane. Ta tunneb, et see tähendab ka suurt usaldust, sest vastasel juhul poleks säärast tehingut tehtud.

«Olla ainus välismaalane on päris huvitav väljakutse ja samas tohutu austus. Kujutagem nüüd ette, et Kalev/Cramo korvpallimeeskond mängib ainult eestlastega ja siis ühel hetkel tuuakse sinna välismängija. Peab ikka mingi usk olema. Üllatusin isegi, et tehing nõnda hästi läbi läks. Vastuvõtt oli soe ja kodune,» sõnas Räim, kes pelgas esimese hooga kommentaare, et miks just tema sinna valiti ja miks ei panustata oma noortesse. Neid siiski ei tulnud.

Uues koduklubis omistatakse Räimele kohe liidriroll. Sellega oli ta ise arvestanud ja ootab algavat hooaega huviga. «Eesmärk on taas võidusõite võitma hakata ja aidata võistkonnakaaslasi heade tulemusteni. Seal on palju noori, kellele saan enda kogemustega palju juurde anda. Olen näinud rattamaailmas juba üht-teist,» kostis Räim.

Eelmisel aastal sai Mihkel Räim sõita Hispaania velotuuril. Tänavu peab mees leppima väiksemate sõitudega, kuid siht kõrgele tagasi jõuda on olemas.

Kuigi mainekal Tour de France’il või mõnel teisel suurtuuril Räim tänavu ei osale, kuulub tema kalendrisse siiski omajagu tugevaid velotuure. Näidetena oskas Räim kohe esile tõsta Tour of Estonia, Ungari velotuuri ja Tour of Denmarki. Viimane neist on eriti magus, sest seal osalevad ka paljud World Touri meeskonnad.

«Neile kolmele on kutse juba olemas. Mulle sobivadki säärased võistlused, kus pole kõiki tugevaid tiime kohal, sest see annab võimalusi üllatusteks. Päris kõiki võistlusi, kus sõita saan, ma veel ei tea, kuid kalendrile pole mõtet ka liiga palju keskenduda,» lausus Räim ning tunnistas, et tema võistkond on kontinentaaltaseme kohta üpris suur ja ratturid jagatakse justkui kaheks. «Kõik kindlasti suurematel sõitudel ei osale. Noorematel tuleb leppida vahel ka Balti keti velotuurile sarnaste võidusõitudega.»

Kindlat eesmärki mõnel velotuuril võidutseda Räim endale ei sea, sest see võib tulemusi pärssida. Küll loodab ta taas esikohti noppida ühepäevasõitudel ning üksikutel etappidel. «Hetkel on kalendri osas endiselt palju teadmatust ja väga palju asju võib ära jääda. Eesmärk on võita nii palju kui võimalik. Jääksin rahule neljal või viiel võidusõidul (ühepäevasõidul – toim.) triumfeerimisega, et leiaksin jälle hea rütmi üles. Just stabiilselt hästi sõites võiksin täita oma peamise eesmärgi, milleks on aasta jooksul jõudmine kõrgema taseme lepinguni,» avaldas Räim.

Hooaja esimese stardi peaks eestlane tegema märtsis Horvaatias, kust tal on head mälestused 2016. aastast. Esmalt tuleb küll kogu paberimajandus korda saada, kuid vähemalt praegu ei näe Räim varianti, et miski võiks valesti minna.

Praegust sõiduvormi hindab meie mees väga heaks. Viimased kolm nädalat on ta harjutanud Hispaanias ning saanud ratta seljas omale alla korralikult kilomeetreid. Taastunud on ka sõidutunnetus.

«Enesetunne on väga hea. Põhjust isegi ei oska hetkel öelda, aga hea on olla,» lausus Räim muiates. «Ehk on asi Hispaania velotuuris, mis mind järgmisele tasemele aitas või lihtsalt oodatust pikem puhkus. Sestap ootangi hooaega juba väga suure huviga, et näha, mida võidusõitudel suudan.»

Maailmas on mitmeid rattabrände, kes oma tooteid tipptiimidele tarnivad. See annab võimaluse end hästi reklaamida ja müüki parandada. Sestap võibki turult leida väga soodsa hinnaga jalgrattaid, mis näevad välja väga edevad, kuid nendega pole lihtsalt võimalik kiiresti sõita.

Sääraselt proovivad käituda mitmed Aasia võistkonnad, kes kasutavad oma riigi toodangut ja meelitavad paksu rahakotiga tippsõitjaid endale. «Süsteemid on kontinentaaltiimides ikka väga erinevad ja need mängivad otsustamisel suurt rolli. Nii palju on võistkondi, kes tegelikult peaksid olema amatöörid, kuna sõidetakse mingite Hiina rataste ja rehvidega. Nendega lihtsalt ei tee midagi ära,» tunnistas Räim.

Eesti rattaproff tunnistaski, et mitmed tavalised inimesed suudaks hea varustusega x-kategooria võidusõite võita nii Aasias kui ka Aafrikas. «Neid võistlusi võib pidada lausa veloturismiks mõnes ilusas paigas maailmas. Eestis on palju harrastajaid, kes suudaksid sealseid võistlusi võita.»

Allikas: https://sport.postimees.ee/7180738/raim-tegi-karjaaris-sammu-tagasi-et-taas-voidulainele-ronida

Foto: https://www.facebook.com/mihkelraimofficial/photos/a.862898073917142/1675560409317567

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.

X