Lõiv ja Belomoina pälvisid LAV-is etapivõidu

Janika Lõiv

Lõuna-Aafrika Vabariigis jätkunud maastikuratturite 1. kategooria mitmepäevasõidu Momentum Medical Scheme Tankwa Trek Presented by Biogen pikimal, kolmandal etapil pälvis Janika Lõiv koos naiskonnakaaslase Yana Belomoinaga (KMC-Ridley Women Elite Team) võidu.

96-kilomeetrisel etapil pälviti esikoht ajaga neli tundi 56 minutit ja 28 sekundit. Mitmepäevasõidu üldliidrid Candice Lill ja Mona Mitterwallner (Cannondale Factory) kaotasid neile viie sekundiga ning kolmanda koha teeninud Vera Looser ja Danielle Strydom (Efficient Infiniti Insure) seitsme minuti ja 20 sekundiga.

„Esimesed kaks tundi oli korralik matkamine. Seejärel tuli tõus ja kolm paari said eest ära, meie nende seas,“ rääkis Lõiv võistluse järel. „Tegime ise palju tööd ja liidrid olid meie tuules. Esimesel tõusul jätsime kolmanda paari maha ja kuni Merino Monsteri tõusuni (64. kilomeetril) liikusime minu meelest üsna aeglases tempos koos liiderpaariga. Sealt alates läks aga panemine lahti.“

„Poole mäe peal läksin ette ja vahepeal käis liiderpaarist üks ees tempot pidurdamas, sest teine neist kippus maha jääma,“ jätkas Lõiv. „Viimasel kilomeetril enne tippu jõudmist võtsin geeli ja samal ajal otsustas Yana rünnata. Pidin hõikama, et ta mind natuke ootaks. Liiderpaar jäi sel hetkel meist natuke maha ja jõudsimegi mäe otsa esimestena.“

„Peatusime joogipunktis, et juua Coca-Colat ja nii jõudis liiderpaar meile uuesti järele,“ lisas Lõiv. „Laskumisele läksime neljakesi koos ja niimoodi tulime lõpuni. Viis kilomeetrit enne lõppu hakkas jälle paugutamine pihta ja läks lahti tõeline võistlus esimese koha peale. Ma suutsin end sättida viimastele singlitele minnes esimesele positsioonile ja viimasele 500 m jõudsime väikese vahega liiderpaari ees. Tegime veel kiirenduse ja olimegi esimesena finišis.“

Üldarvestuses jätkavad liidritena Mitterwallner ja Lill (10:03.19). Lõiv ja Belomoina (10:10.12) hoiavad teist ning Looser ja Strydom (10:18.07) kolmandat kohta.

Viimasel etapil on kavas 57 kilomeetrit.

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.