
Aastal 2025 otsustas Siim Kiskonen seniste tuttavate Euroopa klubide ja võistluste asemel end proovile panna Jaapanis Levante Fuji Shizuoka klubis. Maiks sai kevadhooaeg läbi, mille jooksul tegi eestlane kuus starti. Parimaks kohaks oli Fuji kriteeriumi neljas koht ja kehvimaks tulemuseks 14. koht East Japan Road Classic Day 2 mägisel sõidul.
Kiskonen tunnistas, et lootis esialgu hooaja esimeses pooles mõnel korral poodiumile jõuda, ent arvestades, kui vähe võistlusi ja võimalusi oli, siis see oli isegi täiesti normaalne, et nii ei läinud. „Peaksin aasta jooksul paari väga hea tulemuseni jõudmiseks tegema vähemalt mitukümmend võistlust,” ütles Kiskonen.
Samas näitavad kõikidel võistlustel pälvitud kohad 15 parema seas eestlase stabiilsust. Otsust Jaapanisse minna Kiskonen ei kahetse. „Olen oma valikuga väga rahul. On olnud väga tore võimalus õppida ja kogeda Jaapani kultuuri. Lisaks oli mul põnev harjutada end ümber sprinteri rolli ja viia ennast kurssi, kuidas Jaapanis taktikaliselt võidu sõidetakse. Euroopa võistlustel püüdsin pigem peagrupilt eest sõita ja seeläbi tulemust teha, Jaapanis on minu roll teine,“ jätkas Kiskonen. „Üldjuhul siin siledamatel sõitudel atrõõvi ei eksisteerigi. Mägisematel võistlusel võib mõnikord väike ärajooksikute grupp püüdmatuks jääda. Samas mägisematel sõitudel ei ole ma piisavalt võimekas, et atrõõvi üldse pääseda ja seeläbi tulemust teha. Pigem pean ootama väiksemat grupifinišit. Euroopa sõitudel ma ennast sprinteriks pigem ei pea.“
Selleks, et Jaapanis olla sprindifinišis edukas, ei ole vaja arendada meeletult kõrget absoluutvõimsust. „Siinsed siledamad sõidud on üsna rasked, mis tähendab, et pigem on vaja head vastupidavust ja et sul oleks lõpus üldse jaksu sprinti teha,“ lisas Kiskonen. „Lisaks peab siinsetel sõitudel olema väga hea kurvitaja. Neid on oluline sõita võimalikult ökonoomselt, et jõudu säästa. Esimestel sõitudel ma seda ei teadnud ja mul kulus seal meeletult energiat. Kui võtta, et siin võib iga kilomeetri kohta olla vähemalt üks kurv ja mõnel sõidul isegi mitu kurvi, siis võita annab päris palju.“
Kiskonen usub, et Jaapanis võistlemine võib olla hea valik neile, kes soovivad rattaspordi kõrval koolis käia või tööalaselt karjääri teha. „Jaapanis ei ole liiga palju võistluseid, mis tähendab, et jääb rohkem aega ja energiat muude asjadega tegelemiseks,“ tõi Kiskonen välja. „Kui eesmärk on aga ennast jalgratturina arendaja ja Euroopas profilepinguni jõuda, siis võiks muidugi rohkem võistelda, kui Jaapani kalender selleks võimalusi pakub.“
Sügishooajal ootab Kiskoneni Jaapani liigas ees veel kolm etappi. Hetkel hoiab eestlane üldarvestuses 17. kohta.