Blog

Bring to the table win-win survival strategies to ensure proactive domination. At the end of the day, going forward, a new normal that has evolved from generation.
September 20, 2021
IMG_3264-1280x960.jpg

2min21

Belgias Flandrias toimuvatel maanteeratturite maailmameistrivõistlustel pälvisid eestlased Rait Ärm ja Joonas Kurits kuni 23-aastaste noormeeste temposõidus vastavalt 26. ja 29. koha.

Maailmameistriks krooniti taanlane Johan Price-Pejtersen, kes sõitis 30,3 kilomeetrit ajaga 34.29. See teeb keskmiseks kiiruseks 52,7 km/h. Hõbe- ja pronksmedali pälvisid austraallane Luke Plapp (+0.10) ja belglane Florian Vermeersch (+0.11).

Ärm sõitis keskmiseks kiiruseks 50,2 km/h ning kaotas võitjale ühe minuti ja 41 sekundiga. Kuritsa keskmine kiirus oli 49,9 km/h, millega jäi võitjast maha ühe minuti ja 54 sekundiga.

„Rait ja Joonas jäid oma sõitudega rahule, sest enesetunne oli hea ja nad sõitsid oma taseme välja,“ ütles Eesti kuni 23-aastaste maanteeratturite peatreener Rene Mandri. „Midagi ei ole öelda, konkurents on tihe. Veel mõned aastad tagasi oleks sellise taseme juures olnud kohad esimese kahekümne hulgas. Kindlasti oli see võistlus heaks lahtisõiduks eesootavale grupisõidule, kust võiks tulemus tulla. Võimsusnäitajad olid head ja noormehed tunnevad end hästi.“

Kuni 23-aastaste meesratturite grupisõit toimub laupäeval. Eesti koondist esindavad Ärm, Kurits, Gleb Karpenko ja Artjom Mirzojev.

Eesti Jalgratturite Liit tänab Eesti maanteeratturite koondise sponsoreid Rand & Tuulberg Gruppi, Standard AS ja Jetoil AS toetuse eest.


September 20, 2021
51384365458_2e00c9af77_o-1280x853.jpg

10min5

Carol Kuuskmani kevad läks nii aia taha kui võimalik, ent vaatamata sellele lõpetas ta Filter Maanteekarikasarjas kõigil viiel etapil pjedestaalil, võidutsedes seejuures neljal. Nii mitmelgi etapil oli meestelgi palju tegemist, et Eesti neiu seljatada. Kuuskmani sõnul õpitakse kaotama, aga unustatakse, et ka võita tuleb osata. TalTechis rakenduslikku majandust tudeeriv Kuuskman jagab oma aega õppimise ja treenimise vahel. Haridus on võib-olla isegi natuke tähtsam, sest mõtteis terendab ka doktorikraad.

Kas seadsid enne hooaja algust üheks eesmärgiks Filter Maanteekarikasarja üldvõidu?

Võidu peale minemise eesmärki polnud, sest kevadel ei alanud hooaeg väga hästi. Kõik läks nii aia taha, kui vähegi sai minna. Alguses mõtlesin, et kas üldse on mõtet võistlemisega alustada, võib-olla peaks veel natuke trenni tegema. Otsustasin siiski Kuusalus starti minna ja seal tuli kohe pjedestaalikoht, millega olin väga rahul. Samas kuldmedal on ikkagi kuldmedal. Seal mõtlesin, et huvitav, mis tunne mul oleks, kui ma võidaksin? Mis oleks teisiti võrreldes pronksiga? Järgmisel etapil tuligi esikoht ja siis ma sain selle tunde kätte, mida see tähendab. Olen endale alati öelnud, et sa pead oskama võita. Kaotada oskavad peaaegu kõik, sest seda tuleb rohkem ette, aga kui sa võidad, siis seda pead ka oskama teha. Algusaastatel ei osanud ma ei võita ega kaotada. Nüüd on see kogemustega tulnud ja ma olen selle üle õnnelik.

Võitsid viiest etapist neli. Kuidas etappide lõikes ise tulemustega rahule jäid?

Kõige raskem etapp ja kõige raskem finiš oli kindlasti Jõgeval, sest meil oli 35 kilomeetrit ja selle lühikese distantsi peale oli rajaprofiil Filter Maanteekarikasarja silmas pidades keskmisest raskem. Mitte midagi konti murdvat, aga nii palju kukkumisi oli, mistõttu hakkasin enne finišit mõtlema, et pean ees olema ja vaatama, et keegi minu lähedal ei kukuks. Lõpujoone eel üks kukkumine siiski toimus ja siis ma tundsin küll, et enam ei suuda. Vaimselt hakkas kõik natuke logisema, aga mul oli kilomeeter veel minna ehk mul oli aega kõiki oma võitlevaid mõtteid korda seada. See võit oli kõige raskem.

 

Kõige taktikalisem võit oli Pärnus, sest umbes 500 m enne finišit oli küljetuul, mis mängis kõik kaardid ümber. Samamoodi eelnevate kogemuste põhjal mõtlesin, kuidas asju lahendada ja teha. Fakto Auto sõit oli kõige pikem ning sõidu agressiivsuse mõttes kõige raskem. Kõige rohkem oli rünnakuid, kõige rohkem oli atrõõve, kus üritasid ka naised eest ära minna, mistõttu pidin mina üldliidrina kõik rünnakud neutraliseerima. Iga sellise liigutusega ma väsitasin ennast ja lõpus saime väga tugeva vihma ka veel. Seal oli väga palju momente, kus pidin veel vahesid kinni sõitma ja siis mõtlesin, kas ma jaksan üldse veel finišit panna või tõmban end täiesti kinni. Elva finišit kartsin rohkem kui see väärt oli. Alguses tundus küll, et mäkke ja siis sile otsa, aga välja tuli ilusasti.

Kuidas sulle meeldib uus formaat, kus naised võistlevad rahvasõidus?

Närvilisust on rohkem, algajaid on rohkem, kes käivad üksi trennis ja tulevad siis võistlema, kus eeldavad omakorda, et nad sõidaksid nagu üksinda. Tegelikult on grupis umbes 30 inimest veel, kellega peab arvestama. Sa ei saa teha poognaid, sa ei saa pidurdada, siis kui sina tahad. See on see, mis mind häiris. Nii tekkisid ka väga paljud ohtlikud olukorrad. Minu kui eliitklassi sportlase jaoks on võistlusdistantsid natuke lühikesed. Ma eelistaksin, et saaksin võistelda harrastussõidus ja usun, et seal oleksid naised samuti väga heas konkurentsis. Ma ei usu, et seal tekiks olukord, kes suudab meeste tuules ära püsida. Keskmises sõidus on sama palju madalama tasemega harrastajaid. Mina usun, et see oleks parem variant. Aga ma ei ütle ka, et 35 kilomeetrit on halb. Võistlus on võistlus ja kui on vaja panna, siis on vaja panna.

Kui suure osa päevast võtab sinu jaoks rattasport?

Suure! Hommikul ärkan üles, käin koolis. Reeglina ülikoolis pole pikad päevad. Kui lähen kaheksast, siis 12 olen vaba ja seejärel lähen trenni. Mul muud tegevust ei ole. Ma hetkel võtangi prioriteetideks õppimise ja trenni. Haridus on võib-olla natuke eespool, aga samas ma jõuan mõlemat teha. Ma ei ole pidanud hetkel valima, kas ma täna trenni ei lähe, kuna mul on nii palju õppida. Seda mul õnneks ei ole. Nädalas võtab treening sama palju kui õppimine. Täpselt pooleks.

 

Millised on sinu 2022. aasta hooaja plaanid? Kas sinna võiks kuuluda ka tiitli kaitsmine?

Ikka tahaks tiitlit kaitsta. Kodumaal on tore võistelda. Oma publik, Eesti inimesed ja oma vaim on üleval. Kui sa lähed välismaale, siis kõik räägivad teises keeles, keegi ei tea ega tunne sind. Kõik vaatavad sind, et oo võitja, aga seda, et see on minu sõbranna või tütar või tüdruksõber, seda tunnet sul ei ole. Võiks ju võita küll järgmisel aastal, aga ma ei lähe kunagi võistlusele selle mõttega, et kui ma nüüd ei võida, siis on kõik. Vaatan alati, mis situatsioonid on, mis tunne on, mis ilm on. Seal on nii palju faktoreid, mis mõjutavad. Kindla plaaniga ei tasu kunagi minna, sest siis saad vastu näppe korralikult.

Milline Filter Maanteekarikasarja etapp sulle kõige südamelähedasem on?

Tallinna oma. See võistlusrada on ka mu treeningrada – ma tean igat kivi, igat puud, ma tean kõike, mis seal on. See on kõige kodusem ja kõige lihtsam on seal võistelda. Sa tead juba eos, mis tuleb, kus tuleb, kus on vaja energiat säästa, kus saab rohkem vajutada. Kõige uuenduslikum oli minu jaoks võistelda Jõgeval. Rajaprofiilikaart on üks asi, teine asi on see, kui kõik ütlevad sulle, et seal on tõus, mida sa pole ise sõitnud. Sa ei tea, kuidas selleks valmis olla. Kui kõik räägivad, et tõus on kaks kilomeetrit pikk ja kolm kraadi, siis mis see tähendab? Mis tunne mul seda sõita on? Ma ei tea. See oli kõige huvitavam sõit.

Kuidas olla väga hea grupisõitja?

Kõige tähtsam on austada teisi sõitjaid. Tal võib olla kehvem varustus ja sa näed kohe ära, et ta ei ole nii kogenud, aga võta teda kui võrdväärset sõitjat. Arvesta temaga samamoodi nagu sa tahad, et sinuga arvestatakse. Nagu öeldakse: ära tee teisele seda, mida sa ei taha, et sulle tehakse. Samamoodi käitun ka mina. Ma ei taha, et keegi tuleb mind nügima ja lükkab rajalt välja. Ma ei taha seda ka teistele teha ja ma ei tee ka. Alati kui tekib mingi intsident, siis ei minda rusikatega lööma, vaid öeldakse viisakalt või ei öelda üldse midagi. Sõidad oma sõitu ja pärast finišit räägid. Austus on see võtmesõna! Tänaval ei lähe sa ka panema võõrale inimesele jalga ette, sama käib grupisõidu kohta. Austa ja usalda iseennast, et sa valesid asju valel ajal ei tee.


September 20, 2021
242395975_4438246952960712_930119093047739204_n.jpg

2min18

Põhja-Itaalias Sasso Marconis toimunud 60-kilomeetrisel maastikumaratonil pälvis Peeter Pruus kolmanda koha.

Kergema treeningnädala pealt võistlusele vastu läinud Pruus jäi sõidu algfaasis esimese kümne lõppu, kuid ronis seejärel aina kõrgemale ning lõpetas pjedestaali madalaimal astmel. Seejuures tuli lõpuspurdis alla vanduda Francesco Casagrandele. Uhke soolovõidu pälvis ühe minuti ja 24 sekundit varem finišeerinud Tony Longo (2:31.54).

„Poolel võistlusmaal olin juba sõitmas 3.-6. koha peale. Tunne läks järjest paremaks ning lõpuks liikusime Casagrandega teistelt eest. Tõusudel oli minek päris hea ja suutsin oma jõunumbrid kenasti välja sõita, metsa vahel oli aga üpris hull,“ tunnistas Pruus. „Kuna oli veidi sadanud, siis savisel pinnasel oli pidamine null. Laskumistest allasaamisel oli 50:50 võimalus kas jääd püsti või kukud. Ma õnneks ei kukkunud, aga napikaid oli päris palju.“

„Jätkasime tandemina liikumist ja saime lõpuks teisel positsioonil sõitnud mehe kätte, kes jäi kohe maha,“ jätkas Pruus võistluse kirjeldamist. „Esimesega oli vahe ühe ja pooleteise minuti kandis, kuid kümme kilomeetrit enne finišit hakkasime teda juba nägema. Kuna Longo on tehniliselt väga osav, siis libises ta meilt uuesti eest. Mul ei õnnestunud oma paarilist maha jätta ja vastupidi samuti, seega jäi kõik sprindi peale. Viimasesse kurvi tulin ees ja panin kohe kõik välja, aga ma pole üldiselt väga plahvatuslik ja pidin ka seekord leppima kolmanda kohaga. Siiski olen hetkel vormi arenguga rahul.“

Pruus on valmistumas maastikumaratoni maailmameistrivõistlusteks, mis peetakse 2. oktoobril.


September 20, 2021
241490076_4502027949858383_8022223643524854379_n-1280x1280.jpg

1min22

Kirill Tarassov võitis Prantsusmaal peetud 120-kilomeetrise ühepäevasõidu GP de Chasseneuil-du-Poitou.

Tarassovi järel pääsesid pjedestaalile veel Lucas Boniface ja eestlase meeskonnakaaslane Antoine Allin.

Teisel Prantsusmaa võistlusel, Classic Avermes Portes de l’Allieril jõudis pjedestaalile Karl Patrick Lauk. 156,4-kilomeetrisel ühepäevasõidul teenis esikoha eestlase klubikaaslane Mickael Guichard, kellele eestlane kaotas ühe minuti ja 24 sekundiga. Kolmanda koha teenis Theo Degache (+1.39).


September 20, 2021
Ragilo.jpg

1min19

Frank Aron Ragilo pälvis traditsiooniliselt maailmameistrivõistluste eel peetud juunioride Keizeri velotuuril kokkuvõttes kuuenda koha.

Viimasel, kolmandal 103,2-kilomeetrisel etapil ületas Ragilo finišijoone 79. positsioonil, kuid kuna eestlane sai võitjaga Milan Kypersiga (2:23.40) sama aja, siis jäi ta ka kokkuvõttes oma kohale.

Belglased teenisid koduseinte vahel võisteldes üldarvestuses nelikvõidu. Pjedestaalile pääsesid Senne Willems, Jan Kino (+0.02) ja Dries Verstappen (+0.07). Neljanaga kohaga pidi leppima Jelle Harteel (+0.11). Viienda koha sai Jamie Whitcher (+0.41) ja kuuenda Ragilo (+0.43).

Ragilo esindab Eesti maanteeratturite koondist meesjuunioride grupisõidus, mis peetakse 24. septembril.


September 20, 2021
Janika-Loiv-07.05.jpg

1min20

Ameerika Ühendriikides Snowshoe’s peetud hooaja viimasel maastikuratturite maailma karika etapil kordas Eesti meister Janika Lõiv oma tänavuse MK-hooaja parimat kohta, pälvides 12. tulemuse.

Ülekaaluka esikoha noppis valitsev maailmameister Evie Richards ajaga 1:14.53. Teise ja kolmanda koha teenisid austraallanna Rebecca McConnell (+1.31) ja hollandlanna Anne Tauber (+1.54). Lõiv kaotas võitjale viie minuti ja 25 sekundiga. Kokku sai hooaja viimasel MK-etapil tulemuse kirja 33 ratturit.

Maailma karika sarja üldvõitjaks krooniti prantslanna Loana Lecomte, kes kogus kuue etapiga 1550 punkti. Seejuures viimasel etapil Lecomte ei osalenud. Kaks viimast etappi võitnud Richards (1310 punkti) kerkis teisele kohale ja kolmanda koha pälvis rootslanna Jenny Rissveds (1275). Lõiv teenis 611 punkti, mis andis eestlannale 15. tulemuse.

Meeste seas teenis kodumaa pinnal karjääri esimese MK-etapivõidu Christopher Blevins (1:15.14), edestades üheksa sekundiga Vlad Dascalud ja 20 sekundiga Ondrej Cinki. MK-sarja üldvõidu pälvis šveitslane Mathias Flückiger (1573). Hõbedase autasu sai Victor Koretzky (1310) ja pronksise Cink (1309).


September 19, 2021
Igor-Schifris.jpg

4min15
 
Austrias toimunud esimese kategooriaga maastikuratturite mitmepäevasõidul Alpentour Trophy teenis Greete Steinburg kokkuvõttes viienda koha.
 
Esimese koha pälvis kohalike rõõmuks 34-aastane Angelika Tazreiter, kelle koguajaks nelja etapiga mõõdeti 12 tundi, viis minutit ja kaheksa sekundit. Pjedestaalile pääsesid veel sakslanna Chiara Patricia Beer (12:21.39) ja norralanna Hildegunn Hovdenak (12:27.30). Steinburgi koguajaks oli 12 tundi, 48 minutit ja viis sekundit.
 
Võistluse jooksul sõitsid ratturid kokku 220 kilomeetrit, mille jooksul tuli võtta 8800 tõusumeetrit. Etappidelt pälvis eestlanna ühe neljanda ja kolm viiendat kohta. „Osalesin sellel tuuril juba kolmandat korda, seega teadsin suhteliselt hästi, mis mind ees oli ootamas,“ rääkis Steinburg. „Tegemist oli eelkõige füüsiliselt raske mitmepäevasõiduga, sest ronimist oli omajagu. Kuna valmistun hetkel 2. oktoobril toimuvateks maastikumaratoni maailmameistrivõistlusteks, siis oli velotuur mõeldud eelkõige ettevalmistuse ühe osana ja tulin siia raskemate treeningnädalate pealt.“
 
„Enim jäin rahule kolmanda etapiga ning raskeim oli teine etapp. Üldjoones jäin tuuriga rahule ning enne MM-i plaanin veel osaleda järgmisel nädalal Poolas Jelenia Goras UCI Marathon Series võistlusel,“ lisas Steinburg.
 
Meeste seas võidutses sakslane Markus Kaufmann (9:43.49), teise ja kolmanda koha said austerlane Alban Lakata (9:46.33) ja võitja kaasmaalane Pirmin Eisenbarth (9:59.37).

September 19, 2021
242317412_4632558653474945_4328961142370009015_n-1280x854.jpg

1min15

Slovakkia velotuuri neljandal etapil (Trencianske Teplice – Trnava; 159,2 km) teenis etapivõidu Norman Vahtra meeskonnakaaslane Itamar Einhorn (Israel Start-Up Nation). Eestlane lõpetas 28. kohal.

23-aastase Iisraeli ratturi Einhorni jaoks oli tegemist karjääri esimese profivõiduga. Finišis edestas ta slovakki Peter Saganit (Bora-Hansgrohe) ja hollandlast Cees Boli (Team DSM). Vahtra kaotas neljandal etapil võitjale üheksa minuti ja kolme sekundiga ning teenis 28. koha.

„Me sõitsime täpselt nii nagu planeerisime – mõistuse ja jalgadega. Täna kandis meie töö lõpuks vilja. Ma olen väga õnnelik esimese koha üle,“ ütles Einhorn finišis. „Meeskond tegi head tööd, et ma väikese grupiga eest ära saaksin ja pakkusid mulle seal vajalikku tuge, et saaksin energiat lõpuspurdiks säästa.“

Kokkuvõttes teenis kohalike rõõmuks esikoha Sagan. Teise koha pälvis sakslane Jannik Steimle (Deceuninck – Quick Step; +0.11) ja kolmanda Bol (+0.17). Vahtra kaotas võitjale 11 minuti ja 22 sekundiga ning lõpetas 60. positsioonil.


September 19, 2021
222014400_341090150840259_223334403385046458_n-1280x853.jpg

1min13

Belgias toimunud ühepäevasõidul Gooikse Pijl (UCI 1.1; 199 km) teenis esikoha hollandlane Fabio Jakobsen (Deceuninck – Quick Step; 4:21.48). Peagrupis lõpetanud Oskar Nisu (EvoPro Racing) sai 21. tulemuse.

Jakobsen edestas grupifinišis kaasmaalast Danny van Poppelit (Intermarche-Wanty-Gobert) ja belglast Jordi Meeust (Bora-Hansgrohe). Oskar Nisu sai võitjaga sama aja ja 21. koha, Martin Laas (Bora-Hansgrohe) kaotas 11 sekundiga ja ületas lõpujoone 41. positsioonil.

Enne 25. septembril MM-il meeste grupisõitu starti asumist võistleb Nisu veel 23. septembril Belgias Omloop van het Houtlandil (UCI 1.1) ning Laas teeb kaasa 21. septembril Prantsusmaal GP de Denainil (UCI 1.Pro).


September 19, 2021
FbyquLNA3zeUWMH64DhEoi-970-80.jpg

1min16

Belgias Flandrias alanud 100. maanteeratturite maailmameistrivõistlustel krooniti meeste temposõidus teist aastat järjest võitjaks itaallane Filippo Ganna.

Ganna kaotas seejuures 43,3 kilomeetri pikkuses temposõidus esimeses vaheaja punktis belglasele Wout van Aertile kuue sekundiga, teises jäi maha 0,8-ga ning viimase üheksa kilomeetriga suutis ise 5,3 sekundiga esikoha endale võtta ja Van Aerti teist aastat järjest hõbedale jätta. Ganna võiduajaks mõõdeti 47.47, mis teeb keskmiseks kiiruseks 54,3 km/h. Pronksmedali sai kaela Remco Evenepoel (+0.44).

Taanlast Kasper Asgreeni jäi kolmandast kohast lahutama kaks sekundit, viienda kohaga pidi leppima valitsev Euroopa meister Stefan Küng (+1.07) ja kuuendaga MM-i järel karjääri lõpetav Saksamaa legend Tony Martin (+1.18). Eestlasi stardis ei olnud.

Esmaspäeval jagatakse MM-medalid kuni 23-aastaste meeste ja eliitnaiste temposõidus. Eestlastest on võistlustules Joonas Kurits ja Rait Ärm.

Fotol: Filippo Ganna (Bettini Photos)


Impression