UCI keelab aeroasendi ehk käsivarred lenkstangil sõitmise, samuti tulevad mitmed keelud seoses prügi ja jäätmete maha viskamisega.

Koduleht 1920x1280 UCI

Uued reeglid võivad pahandada rattureid pärast niinimetatud „super-tuck” positsiooni keelamist, sealhulgas keelatakse küünarvarred lenkstangil aerodünaamiline asend, mida tavaliselt kasutatakse grupist eest ära sõitmisel. UCI reeglite uuendustes kinnitati ka see, et sõitjaid võidakse trahvida reitingu punktide maha võtmisega, kui nad viskavad prügi ja jäätmeid hooletult väljaspool prügitsoone. Etapivõistlustel võib prügi viskamisel esimese rikkumise eest karistada 30-sekundilise karistusajaga, teise rikkumise eest kaheminutilise karistusega, kolmanda rikkumise korral võidakse diskvalifitseerida.

UCI uued reeglid jõustuvad 1. aprillil 2021

Rattureid on pahandanud viimastel päevadel super-tuck-positsiooni keeld nn. ratta raamil sõitmine näiteks laskumistel jm. ohtlikud asendid. Viimasel UCI võistlusel Prantsusmaal Étoile de Bessèges’I kasutas just Tim Wellens (Lotto-Soudal) sellist asendit 3. etapi võitmiseks, saades piisava edumaa üldvõidu saamiseks. UCI teatas eelmisel neljapäeval super-tuck-positsiooni keelustamisest ja uuendas esmaspäeval oma reegleid, öeldes: “Ratturid peavad järgima paragrahvis 1.3.008 määratletud standardset asendit. Istumine jalgratta ülemisel torul on keelatud. Lisaks sellele on keelustatud lengstangile küünarvarrega toetudes sõitmine, välja arvatud eraldistardi etappidel. ”

Prügivööndid.
Ratturid on traditsiooniliselt visanud tühjad söögikotid fännialale või grupist eemale ning pärast toidu või geeli söömist prügi maha poetanud. Prügiga reostamist on aga viimastel aastatel kritiseeritud ka paljud ratturid ise ja mõned neist on otsustanud keskkonna hoidmise nimel oma jäätmeid taskus hoida. Nüüd aga peavad võistluste korraldajad suurendama prügitsoonide arvu, paigaldades need “iga 30-40 kilomeetri järel kogu etapi marsruudil”, neist viimane tsoon on finiši lähedal.

Tõkked ja reklaamseinad.
Pärast 2020. aasta Tour de Pologne’is toimunud kohutavat õnnetust Fabio Jakobseniga nõudsid ratturid paremaid tõkkeid ja turvameetmeid finišialas. Sellest tulenevalt karmistas UCI oma eeskirju teeäärsete tõkete kohta, täpsustades, et “vähemalt 300 meetrit enne finišijoont ja 100 meetrit pärast finišijoont tuleb kaitsta tõketega”. Eelmisel nädalal kinnitas UCI, et võistluste finišiala teeäärsed tõkked saavad 2022. aastal standardmäärustesse, pärast seda, kui UCI on need sidusrühmadega konsulteerides koostanud. UCI on nüüd keelanud kergete, plastist tõkete kasutamise ja kinnitanud, et vastloodud ürituse ohutusjuhend pöörab erilist tähelepanu võistlustrassi viimasele lõigule ja eriti viimasele sajale meetrile enne finišit ning tagab, et et järgitakse ohutustingimusi. See on eriti oluline sündmuste jaoks, mis tõenäoliselt lõpevad grupifinišiga.

UCI reeglid siin
Kokkuvõte Cyclingnews artiklist siin

Liitu uudiskirjaga!

Kui soovid olla esimeste seas, kes saavad Eesti Jalgratturite Liidu uudiskirju oma meilile, siis liitu meie pressilistiga! Saadame kord kuus välja uudiskirja meie sportlaste tegemistest ning jooksvalt teavitusi eesolevate koolituste kohta.

Eesti Jalgratturite Liit (lühend EJL) koordineerib jalgrattaspordiga seonduvat tegevust Eestis.
EJL on Rahvusvahelise Jalgratturite Liidu (UCI) ja Euroopa Jalgratturite Liidu (UEC) liige.

X